Scripta n° 4379

Numéro Scripta4379
Auteur(s)Jean de Subligny [particulier]
Bénéficiaire(s)Poilley, Notre-Dame de Montmorel (abbaye)
Genre d'actecharte
Authenticiténon suspect
Datation...1160...
Action juridiquedonation
Langue du texte latin

Analyse

Jean de Subligny, sa femme Aalis et leur fils Hasculphe donne en perpétuelle aumône à l’église et aux chanoines de Notre-Dame de Montmorel tous leurs droits sur les églises de Courcelles, de Bény, de Guilberville et de Lanteglos aux Cornouailles, ainsi que «Longa Tusca», la terre de Vaucelles, la dîme de leurs moulins sis à Avranches et la dîme de cens de la ville («castellum») de Saint-James, sauf la dîme du moulin de « Morvioc».

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Dubosc François, Cartulaire de la Manche, abbaye de la Luzerne, abbaye de Mont-Morel, prieuré de la Perrine, Saint-Lô, Jacqueline fils (Archives départementales de la Manche), 1878, Mont-Morel, n° IV, p. 2-3..

Dissertation critique

Datation

Datation proposée par Dubosc.

Texte établi d’après a

Notum sit omnibus futuris et presentibus quod ego Johannes de Suligneio et Aeliz, uxor mea, et Hasculfus filius noster, pro remissione peccatorum et desiderio vite eterne, Spiritus Sancti gratia infundente, ecclesie beate Marie de Monte Morelli et canonicis ibidem ad serviendum Deo constitutis in perpetuam elemosinam concessimus et dedimus et super altare cum missali maxima devotione sasivimus omne illud jus advocationis et presentationis quod habere dinoscebamur in ecclesia de Corcellis et in ecclesia de Beneio et in ecclesia de Gislebertivilla et in ecclesia de Lanteglois in Cornubia, cum omnibus pertinentiis suis, et Longam Tuscam et terram de Vacellis et decimam molendinorum nostrorum in Abricinio et decimam censuum in castello Sancti Jacobi et in valle Bevronis, excepta decima molendini de Morvioc. Et ut hoc ratum et inconcussum teneatur presens scriptum sigillorum nostrorum munime (sic), corroboravimus ; testibus his : Gisleberto archidiacono, Rogero precentore, Alano succentore Abrincensibus, Roberto de Sancto Senerio, Johanne de Polleio, pluribus aliis tam clericis quam laicis.

Pour citer l'acte :

« Acte 4379 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_4379.html [consulté le 03/12/2024].

Création de la fiche

2008-08-28

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel