Scripta n° 5631

Numéro Scripta5631
Auteur(s)Gilbert, Les Essarts (seigneur)
Bénéficiaire(s)Évreux (chapitre cathédral)
Genre d'actecharte
Authenticiténon suspect
Datation1279, 31 octobre
Action juridiquedonation
Langue du texte ancien français

Analyse

Gilbert, seigneur des Essarts, donne au chapitre de Notre-Dame d’Évreux 30 sous de rente annuelle.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Delisle Léopold, Passy Louis, Mémoires et notes de M. Auguste Le Prévost pour servir à l’histoire du département de l’Eure, Évreux, Hérissey, 1862-1869, 3 vol., t. 2, p. 53..

Texte établi d’après a

A touz ceus qui ces letres verront, je Gilebert, syre des Essars, saluz en nostre seignor. Sachois que je doing et otroi en pure et perpetuel aumosne au deen et au chapistre Nostre-Dame de Evreus trente souz de tornoiz de rente, por les ames de Gilebert, mon fiuz, chevalier, et de mestre Hue et de mestre Symon, mes fiuz mors. Et les dis deen et le chapistre sunt tenuz por la dite rente à fere les anniverzaires à mesdits fuiz chascun au jor de son obis. Et weil et otroi que les diz deen et le chapistre prengnent chascun an la dite rente à la Seint-Remi, c’est à savoir X souz sus Tebaut Baril, et X souz sus Thomas le Charon, et X souz sus Hue le Charon. Et je le devant dit Gillebert et mes eirs sommes tenuz à garantir et à deffendre la dite rente aus dis deen et chapistre contre touz et eschangier ailliors value à value, se mestier estoit. Et que ce soit ferme et estable, je le devant dit Gillebert, sire des Essars, ai scellé ceste letre de mon seel. Ce fu fet en l’an de l’incarnation nostre Seignor MCC et LXXIX, au mois de octobre, la vegile de la Touz Seinz.

Pour citer l'acte :

« Acte 5631 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_5631.html [consulté le 24/11/2024].

Création de la fiche

2010-03-07

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel