Scripta n° 4684

Numéro Scripta4684
Auteur(s)Richard Ier Cœur de Lion, Angleterre (roi)
Bénéficiaire(s)Pont-de-l’Arche, Notre-Dame de Bonport (abbaye)
Genre d'actebref/mandement
Authenticiténon suspect
Datation1190, 24 juin
Lieu d'émissionChinon
Action juridiqueautre
Langue du texte latin

Analyse

Richard Cœur de Lion, roi d’Angleterre et duc de Normandie, affranchit les religieux de Bonport de tous droits de coutume.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Andrieux Jules, Cartulaire de l’abbaye royale de Notre-Dame de Bon-Port de l’ordre de Cîteaux au diocèse d’Évreux, Évreux, Hérissey, 1862, n° III, p. 3..

Texte établi d’après a

Ricardus, Dei gratia, rex Anglorum, dux Normannie, Aquitanie, comes Andegavie, justiciis, senescallis, ballivis, prepositis nundinarum et mercatuum et portuum maris, et omnibus fidelibus suis tocius terre sue, salutem. Precipimus quod abbatia nostra de Bono Portu, que in foresta nostra sita est et fundata, in foresta scilicet de Borz, in loco qui prius dicebatur Maresdans, et monachi et fratres ibidem Deo servientes, et omnes res et possessiones sue et homines sui sint quieti de theloneo et pontagio et passagio et tallagio et de carriagio et de modiatione vini et de omni alia consuetudine et exactione seculari, ubicunque venerint, in nundinis et mercatibus et portubus maris et omnibus aliis locis potestatis nostre, tam per terram quam per aquam ; et prohibemus ne quis eos super hoc disturbet, super decem librarum forisfacturam.
Teste Willelmo filio Radulfi, senescallo Normannie, XXIIII die junii, apud Chinonem.

Pour citer l'acte :

« Acte 4684 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_4684.html [consulté le 09/05/2024].

Création de la fiche

2009-01-31

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel