Scripta n° 826

Numéro Scripta826
Auteur(s)Henri Ier Beauclerc, Angleterre (roi)
Bénéficiaire(s)Bayeux (chapitre cathédral)
Genre d'actebref/mandement
Authenticiténon suspect
Datation[1107-1135]
Lieu d'émissionArques
Action juridiqueautre
Langue du texte latin

Analyse

Henri Ier Beau-Clerc, roi d’Angleterre, confirme les privilèges, libertés et immunités dont le chapitre de Bayeux jouissait sous les règnes de Guillaume Ier le Conquérant et de Guillaume II le Roux.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Bourrienne Valentin (Abbé), Antiquus cartularius ecclesiæ Baiocensis (Livre noir), Rouen-Paris, Lestringant-Picard (Société de l’histoire de Normandie), 1902-1903, 2 vol., n° XXXIV, t. 1, p. 41-42..

Dissertation critique

Datation

Règne d’Henri Ier, 1100-1135 ;

Texte établi d’après a

Henricus, rex Angliæ, Johanni, episcopo Luxoviensi, et comiti Gloecestriæ, et comiti Rannulfo Cestriæ, et Ricardo de Haia, et omnibus vicecomitibus, et præpositis, et ministris suis, in quorum ministeriis canonici Baiocenses habent terras, salutem. Præcipio quod canonici prædicti teneant terras et præbendas, et communicant et omnes res suas ita bene, et in pace, et honorifice, et quiete de omnibus querelis, et occasionibus, et consuetudinibus, et placitis, et libere ab omnibus exactionibus, sicut unquam melius, et honorificentius, et quietius, et liberius tenuerunt tempore patris, et fratris mei, et Odonis episcopi, et sicut aliæ elemosinæ meæ de Anglia et Normannia melius quietæ et liberæ sunt. Testibus Rotberto de Sigillo, et G. de Glint... Apud Archenc...

Pour citer l'acte :

« Acte 826 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_826.html [consulté le 22/01/2025].

Création de la fiche

2006-05-15

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel