Scripta n° 7609

Numéro Scripta7609
Auteur(s)Robert du Neubourg, Normandie (sénéchal)
Bénéficiaire(s)Savigny-le-Vieux, Sainte-Trinité de Savigny (abbaye)
Genre d'actecharte
Authenticiténon suspect
Datation[1154-1158]
Lieu d'émissionCaen
Action juridiqueautre
Langue du texte latin

Analyse

Charte de Robert de Neufbourg, sénéchal de Normandie, par laquelle il notifie que Robert, fils de Raoul de Thaon, avait restitué à l’abbé et aux moines de Savigny les dîmes et les terres à Thaon (Calvados) auquel l’abbé avait prouvé son droit devant le roi à Domfront.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Haskins Charles Homer, Norman Institutions, Cambridge, Harvard University Press, 1918, Appendix H, n° 3, p. 323..

Dissertation critique

Datation

Datation proposée par Ch. H. Haskins.

Texte établi d’après a

Robertus de Novoburgo sinescallus Normannie archiepiscopo Rothomagensi et episcopis Normannie et consulibus et baronibus et omnibus fidelibus Henrici regis Anglie salutem. Notum vobis fieri volumus quod Robertus filius Radulfi de Thaun Cadomo in curia regis coram me qui eram iusticia Normannie et coram baronibus regis Ricardo abbati et monachis Savigneii reddidit in pace ac dimisit et in manu abbatis posuit decimas terre eorum de Thaun et quatuor acras terre, quas ipse Robertus et fratres eius adversus abbatem et monachos antea calumniabantur et quas ipse abbas et monachi disrationaverunt in curia regis et coram ipso ad Danfront, et de chatallis suis misit se in miseratione abbatis et monachorum pro malefactis que ipse et fratres eius fecerant eis. Et pepigit legitime quod faceret si posset fratres suos facere et tenere eundem finem cum abbate et monachis quem ipse faciebat, et si non posset quod legitime se teneret cum abbate et monachis contra fratres, et affidavit in manu mea et iuravit super sancta quod ipse hec omnia que hic diximus legitime teneret et conservaret abbati et monachis. Et hoc ipsum affidavit Vitalis de Sancto Germano et Ricardus de Babainvilla et alii amici eius quos abbas voluit. Huius finis et pacis inter Robertum et abbatem et monachos fuerunt testes Godart de Vaus et Robertus de Sancta Honorina qui erant in loco episcopi Luxoviarum et Willelmus filius Iohannis et Aitart Polcin qui erant baillivi regis et Robertus abbas Fontaneti et Ricardus filius comitis Gloecestrie et Iordanus Taisson et Rualen de Sal et Iohannes de Guavrei et Willelmus de Vilers et Gaufredus filius Mabile et Robertus filius Bernardi et Rannulfus Rufellus et Nicholaus de Veieves et Robertus de Chernellia et multi alii.

Pour citer l'acte :

« Acte 7609 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_7609.html [consulté le 09/05/2024].

Création de la fiche

2014-01-27

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel