Scripta n° 6864

Numéro Scripta6864
Auteur(s)Henri II Plantagenêt, Angleterre (roi)
Bénéficiaire(s)Leicester, Sainte-Marie-du-Pré (abbaye, abbé)
Genre d'actecharte
Authenticiténon suspect
Datation[1156-1161]
Lieu d'émissionRouen
Action juridiqueautre
Langue du texte latin

Analyse

Charte de protection pour l’abbaye de Notre-Dame-du-Pré de Leicester.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Berger Élie, Delisle Léopold, Recueil des actes de Henri II, roi d’Angleterre et duc de Normandie concernant les provinces françaises et les affaires de France, Paris, Imprimerie Nationale (Chartes et diplômes relatifs à l’histoire de France), 1916-1927, 3 vol., n° CLXXX, t. 1, p. 313-314..

Dissertation critique

Datation

Souscription du chancelier Thomas prouvant que la pièce est au plus tard de 1161. Sur la datation de cet acte, voir DELISLE/BERGER, Recueil des actes de Henri II, t. 1, p. 313.

Texte établi d’après a

CARTA ECCLESIE SANCTE MARIE LEIRC[ESTRIE] DE PRATO.

H., rex Anglorum, [et] dux Normannorum et Aquitanorum, [et] comes Andegavorum, archiepiscopis, episcopis, abbatibus, comitibus, baronibus, baillivis, ministris et omnibus fidelibus suis Francis et Anglis, salutem.
Sciatis me recepisse in mea propria manu et custodia et protectione, sicut unam de propriis meis elemosinis, ecclesiam Sancte Marie Leirces[trie] de Prato cum omnibus pertinentiis suis. Quare volo et firmiter precipio quod canonici in predicta ecclesia Deo servientes omnia tenementa sua teneant bene et in pace, et libere et quiete et integre et plenarie et honorifice, in bosco et plano, et pratis et pascuis, et aquis et mariscis, in piscariis, in loftis et croftis, in viis et semitis, et in omnibus locis, tam in burgo quam extra burgum, libera et quieta de geld[is] et denegeld[is], et auxiliis et wapentac[is], et hundredis et schiris et levemanuetale et murdr[o] et scuage et assisis et summonitionibus, et de omnibus placitis et querelis et occasionibus et consuetudinibus, et de omni terreno servicio et seculari exaccione, cum saca et socha, et toll et theam et infangenetheof, et aliis omnibus consuetudinibus et libertatibus, et volo ut predicti canonici et homines sui habeant salvum conductum meum, et sint liberi et quieti a passagio et pontagio et teloneo et stallagio per omnes civitates meas et burgos, et vendant et emant libere et quiete, et volo ut sint quieti a traverso per omnes portus meos ; et si quis versus domum illam aliquid de possessionibus ejus clamaverit, prohibeo ne pro aliquo respondeant nec in placitum ponantur nisi per me et in presentia mea.
Testibus : Toma cancellario, Philippo episcopo Baiocensi, Ricardo de Hum[etis], Manes[sero] Biset.
Apud Rothomagum.

Pour citer l'acte :

« Acte 6864 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_6864.html [consulté le 09/05/2024].

Création de la fiche

2012-12-14

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel