Scripta n° 7313

Numéro Scripta7313
Auteur(s)Henri II Plantagenêt, Angleterre (roi)
Bénéficiaire(s)Angers, Saint-Maurice (cathédrale)
Genre d'actecharte
Authenticiténon suspect
Datation[1180, avril-1183, mai]
Action juridiqueconfirmation
Langue du texte latin

Analyse

Confirmation à l’église Saint-Maurice d’Angers de la terre « de Thedrigia et de Heuseta », que le roi Henri Ier lui avait donnée.

Tableau de la tradition

Éditions principales

a. Berger Élie, Delisle Léopold, Recueil des actes de Henri II, roi d’Angleterre et duc de Normandie concernant les provinces françaises et les affaires de France, Paris, Imprimerie Nationale (Chartes et diplômes relatifs à l’histoire de France), 1916-1927, 3 vol., n° DCXXXIV, t. 2, p. 244-245..

Dissertation critique

Datation

Sur la datation de cet acte, voir DELISLE/BERGER, Recueil des actes de Henri II, t. 2, p. 245. Souscriptions de Guillaume du Hommet, connétable depuis 1179, et de Gautier de Coutances, qui n’était pas encore évêque de Lincoln (élu le 8 mai 1183). Henri II était en Angleterre en 1179 et est parti en France en avril 1180.

Texte établi d’après a

Henricus, Dei gratia rex Anglorum, et dux Normannorum et Aquitanorum, et comes Andegavorum, archiepiscopis, episcopis, abbatibus, comitibus, baronibus, justiciis, vicecomitibus et omnibus ministris et fidelibus suis totius Anglie, salutem.
Sciatis me concessisse et presenti carta confirmasse Deo et ecclesie Sancti Mauritii, et episcopo, et canonicis Sancti Mauritii Andegavensis, terram de Thedrigia et de Heuseta, quam rex Henricus, avus meus, dedit eis in elemosinam, cum omnibus consuetudinibus eisdem terris pertinentibus, sicut carta ejusdem avi mei testatur. Quare volo et firmiter precipio quod prefata ecclesia Sancti Mauritii et episcopus et canonici terras illas habeant et teneant de me in capite in libera et perpetua elemosina, bene et in pace, libere et quiete, integre et plenarie et honorifice, cum thol et thiem et infangenethef, et cum libertate et quietantia de exercitibus et de operationibus fossatorum et de karreagio, siris et hundredis, et seminatura et aratura, et cum omnibus pertinentiis et libertatibus et liberis consuetudinibus suis, sicut prefatus rex avus meus dedit eis et concessit, et sicut ipse eas tenebat dum essent in manu sua. Et super hoc non intromittat se inde vicecomes nec alius nisi per episcopum.
Testibus : magistro Waltero de Constanciis, archidiacono Oxenefordie, Willelmo de Humet constabulario, etc.

Pour citer l'acte :

« Acte 7313 », dans SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, dir. Pierre Bauduin, Caen, CRAHAM-MRSH, 2010-2024. En ligne : https://mrsh.unicaen.fr/scripta/doc/sc_7313.html [consulté le 09/05/2024].

Création de la fiche

2013-02-09

Dernière mise à jour

2023-12, EMancel